مدرک MBA چه تاثیری در درآمدزایی دارد

مدرک MBA چه تاثیری در درآمدزایی دارد

مدرک MBA چه تاثیری در درآمدزایی دارد | برای آشنایی با دوره MBA که مدیریت حرفه ای کسب و کار نامیده می شود، بهتر است در ابتدا موسسه ای معتبر را انتخاب کرده و برای ثبت نام در آن پیش قدم شوید، زیرا داشتن این مدرک به افراد کمک می کند تا از فرصت های شغلی مناسبی که برای شان به وجود می آید، استفاده کنند. MBA مخفف عبارت Master of Business Administration می باشد که در فارسی به نام مدیریت حرفه ای کسب و کار در میان همه عموم شناخته شده است. در ارتباط با پیشینه زمینه تجارتی مدیریتی، بهتر است بدانید که MBA برای نخستین بار در اواخر قرن 19 در ایالات متحده آمریکا برنامه ریزی شد و پس از صنعتی شدن این کشور قدرتمند، در جهان شناسایی شد. جالب است بدانید که این رشته رتبه کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت کسب و کار در رشته تجارت به شمار می رود. آموزش MBA دوره ای بود که از ابتدای قرن بیستم به منظور بررسی، ارزیابی و تحلیل سازمان های بین المللی سنجش به وجود آمد و مورد استفاده کارفرمایان و عموم مدیران قرار گرفت. این دوره در زمینه های مختلفی طراحی شده و علاقه مندان به دریافت این مدرک می توانند مهارت های فنی، مدیریتی و رهبری خود را بالا ببرند و در آن واحد، زندگی شخصی خود را به شکوفایی برسانند. آموزش مدیریت حرفه ای کسب و کار نه تنها در پیدا کردن شغل به کار جویان کمک می کند، بلکه برای کارآفرینان فرصتی جدید است تا بتوانند نیرو و توانایی خود را در گسترش و انتقال به مراحل پیشرفت بعدی، احیا کنند. نکته ای توجه عموم را به جلب می کند در ارتباط با نوع و محتوای این دوره هاست که قبل از استفاده، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل کارشناسان قرار گرفته می شود.

دستاورد های مدیریت حرفه ای کسب و کار در جهان

شاید تا به حال اسم MBA را شنیده باشید، اما ندانید که چیست و در چه مراحلی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای چه کسانی مناسب است و پیشرفت های حاصل از دریافت مدرک MBA، در چه مراحلی از زندگی به کمک فرد می آید. آیا در افزایش درآمد تاثیری دارد و یا از آن دسته مدارک و اسنادی است که افراد پس از قبولی در آزمون آن را در گاو صندوق و یا زیر یکی از کتاب ها قرار می دهند. یکی از بهترین و انعطاف پذیر ترین دوره های عصر جدید،  مدیریت حرفه ای کسب و کار می باشد، زیرا در انواع رشته های مرتبط با مشاغلی همچون، فناوری اطلاعات، حسابداری و مدیریت مالی، مدیریت بازار یابی، معماری و دیگر زمینه های کسب و کار، کاربرد فراوانی داشته و نقش بسزایی را در بهبود دنیای تجارت ایفا می کند. برای مثال اگر فردی پر جنب و جوش هستید که از فعالیت های روزانه و کاری خود خسته شده اید، و یا دوست دارید که برای افزایش درآمد و دانسته های علمی خود، به ترفیع رتبه دست پیدا کنید، به شما توصیه می شود تا از آموزش مدیریت حرفه ای کسب و کار در یکی از رشته های مورد علاقه و تخصصی خود، استفاده لازم را ببرید. همان طور که گفته شد، ثبت نام در مجموعه ای معتبر همچون، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، رویکرد های مختلفی از برنامه های استراتژیک، مدیریت تبلیغات و منابع انسانی ارائه برای دانش پذیران می دهد و به توضیح جامع و مفصلی درباره تمامی محتوا می پردازد. مدیریت کسب و کار و یا مدیریت راهبردی کسب و کار شامل دستاورد های بی شماری است که در آن ها کلیه مهارت های جدید و دانش کاربردی مدیریت همه رشته ها به صورت تخصصی بیان می شود و با علاقه مندان و کارفرمایان می توانند با اخذ گواهینامه MBA مسائل پیش آمده در سازمان های خود را حل کنند و چالش های مدیریتی را به خوبی پشت سر بگذارند.

مدرک MBA چه تاثیری در درآمدزایی دارد
 

هدف اصلی به وجود آمدن دوره MBA

کمتر کسی پیدا می شود تا بدون هدفی وارد شاخه از رشته ها شود و برایش مهم نباشد که در آینده ممکن است در صورت داشتن انتخاب اشتباه رشته تحصیلی و حرفه کاری، در چه مشکلاتی درگیر شود.  از این رو، بهتر است بدانید که هدف اصلی مدیریت حرفه ای کسب و کار، پذیرش و تعلیم و تربیت فارغ التحصیلانی است که در رشته هایی به جز مدیریت تحصیل کرده اند و به کار های مدیریتی علاقه بسیاری دارند. دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار برای افرادی طراحی شده که قصد دارند در زمینه های تخصصی خود به پیشرفت برسند و در این راستا، پس از انجام کار های موثر و کارآمد، مجموعه و سازمان خود را متحول کنند. یکی دیگر از اهداف به وجود آمدن این دوره، کسب تجارب علمی و تخصصی در مدیریت است که با ایجاد شغل های خاص و کارآفرینی داخل سازمان ها با ایجاد واحد های جدید و استخدام نیروهای با انگیزه، همراه می شوند.

بازار کار مدرک مدیریت حرفه ای کسب و کار

شاید بار ها تصمیم گرفته باشید که برای بهتر شدن شرایط زندگی، شغل خود را تغییر دهید، زیرا تنها راه کسب و کار فرد است که باعث می شود زندگی در چه روندی قرار بگیرد، حتما در این زمان خواهید گفت که فردی که درآمد بالا و پول زیادی دارد، بدون شک از خانواده ثروت مندی است. در حالی که ممکن است این پیش فرض تنها در 10 درصد ماجرا صحت داشته باشد و تعداد بی شماری از متقاضیان با مطالعه، تحصیلات عالی و شرکت در دوره های آموزشی مدیریت حرفه ای کسب و کار رشته تخصصی شان، می توانند در حرفه مورد علاقه رشد کنند، همچنین در صورت داشتن تجربه و سرمایه کافی، کارجویان را تحت استخدام و حمایت درآورده و لقب کارآفرین برتر را برای خود به ارمغان بیاورند، این جاست که نه تنها حس مسئولیت پذیری فرد در بالا بردن تخصص و دانش الکترونیک امروزی افزایش پیدا می کند، بلکه انگیزه وی در بر طرف کردن نیاز های سازمان و مردم جامعه نیز، فزونی می یابد. علاوه بر تقویت مهارت مدیران، دریافت گواهینامه MBA به افرادی که در جست و جوی کار هستند، توصیه می شود. در این میان مشاغلی مطرح شده تا در توسعه یافتن اداره و مدیریت سازمان های اجتماعی توسط کارجو و کارفرما مورد استفاده قرار گیرد. ایجاد شغل و کار آفرینی در سازمان ها به منظور شروع فعالیت های خاص جدید و مدیریت این سازمان های نو پا، یکی از اهداف بوجود آمدن این دوره در بازار کار می باشد. همان طور که گفته شد، علاوه بر مدیران، افراد تحصیل کرده چه در رشته های مدیریتی و چه در رشته های غیر مدیریتی، می توانند با دریافت این مدرک مهارت های تولید، توسعه، فروش و گسترش را در جهت ایجاد راه اندازی سازمانی نو پا راه اندازی کسب و کاری جدید، تقویت کنند و استاندارد های سطح زندگی امروزی خود و کارمندان را در راستای پیشرفت سازمان، مراحل بالایی برسانند.

مدرک MBA چه تاثیری در درآمدزایی دارد

ضرورت وجود مدیریت حرفه ای کسب و کار در زندگی امروزی 

همان طور که می دانید دنیا در حال پیشرفت است و لحظه ای نیست که دست از تلاش بردارد. یکی از مهم ترین دلایل توسعه و گسترش تکنولوژی و فناوری در جهان، بالا رفتن سطح انتظارات مردم و سطح  فکری آن هاست. برای مثال در گذشته امکاناتی احساس نیاز می شد که مردم تنها برای تامین زندگی روزانه از آن ها استفاده می کردند، در حالی که امروز با توسعه فناوری و تکنولوژی، سطح فکری آن ها تغییر کرده و نیاز های بیشتری برای تامین کردن سطح  استاندارد های زندگی، احساس می شود. از این رو عده ای که به عنوان صاحبین کسب و کار و کارآفرینان در جهان شناخته شده اند، برای بهبود کیفیت مدیریت در سازمان های اجتماعی و اقتصادی پیش قدم می شوند تا اینکه بتوانند مشکلات را از سر راه مردم بردارند و انجام اقداماتی ارزشمند، میزان بهره وری در سطح کلان جامعه را افزایش دهند و با به وجود آوردن خدمات و امکانات بهتر، استاندارد های سطح زندگی مردم را ارتقا ببخشند. همه این امیال و اهداف نیازمند تلاش، تسلط و آگاهی کافی از دانش مدیریتی است. همان طور که گفته شد، مباحث مدیریتی امروزه بسیار در بین صاحبان کسب و کار باب شده است و همه در تلاشند تا مجموعه ای معتبر با ویژگی ها و شرایطی عالی پیدا کنند و از آموزش آن بهره مند گردند. جالب است بدانید دوره های آموزش مدیریت حرفه ای کسب و کار ابتدا در آمریکا و سپس در کشورهای صنعتی و در حال توسعه به شدت گسترش یافت و امروزه که این شاخه در کشورهای سطح جهان با استقبال بسیاری روبرو شده است و اهمیت و ضرورت MBA با توجه به نیاز های جامعه در حال افزایش است. لازم به ذکر است که علاقه مندان می بایست در جهت بهبود مهارت های مدیریتی، نسبت به شرکت در دوره آموزشی MBA اقدام فرمایند، مجموعه ای همچون موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان بهترین گزینه می باشد زیرا محتوای آموزشی این موسسه بر اساس نیاز های جامعه و در راستای پیشرفت جمعیت بسیاری از مردم طراحی شده است و پس از کسب مدرک مدیریت حرفه ای کسب و کار، فرد خواهد توانست تغییری مثبت در کیفیت زندگی مردم جامعه ایجاد کند. نکته ای که موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را از دیگر مجموعه ها جدا و متفاوت می کند، ارائه مدارک و مجوزهايی است که از سوي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، که يکي از معتبر ترين مراکز در حوزه صدور مجوزهاي آموزشي مي باشد، به دانش پذیران اعطا می گردد.

مدرک MBA چه تاثیری در درآمدزایی دارد

اخذ مدرک MBA و افزایش درآمد

گواهینامه مدیریت حرفه ای کسب و کار از جمله مدارکی است که اخذ آن، باعث می شود تا در موقعیت شغلی قبل و بعد از دوره، تفاوتی بسیار را احساس کنید. همان طور که در قسمت های قبلی گفته شد، این مدرک برای افرادی مناسب است که قصد دارند مهارت ها و تکنیک های مدیریتی خود را بهبود ببخشند، ترفیع شغلی پیدا کنند و به دانش و آگاهی بیشتری در زمینه تخصصی خود دست پیدا کنند. آموزش MBA دستاورد های بی شماری را برای فرد به وجود می آورد که نه تنها او را به نتیجه ای مطلوب می رساند بلکه موجب شده تا درآمد وی افزایش پیدا کند.

در حالت کلی پیش نیاز داشتن حقوقی و درآمد خوب، کسب دانش تخصصی است که فرد را به مدارج بالا می رساند. در غیر این صورت امکان افزایش درآمد برای متقاضیان موجود نمی باشد. جالب است بدانید که این مدرک برای کسانی تازه وارد بازار کار شده اند مناسب نخواهد بود، زیرا بکارگیری مدرک مدیریت حرفه ای کسب و کار، در صورتی ارزشمند است که دانش و تجربه باهم آمیخته شوند و صاحبان کسب و کار بتوانند برای بهبود وضعیت تجاری و اقتصادی جامعه و سازمان خود، از آن ها به گونه ای کاربردی استفاده کنند. لازم به ذکر است که بدانید مدارکی که در پایان هر دوره  موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به دانش پذیران ارائه می شود، توسط مرکز بين المللي ارزيابي مدارک تحصيلي یا همان WES کانادا، تایید شده است و همچنین انجام این کار به پیشرفت در روند مهاجرت و یافتن کار در کشور کانادا کمک شایانی خواهد کرد.

مزایای اخذ مدرک مدیریت MBA

همان طور كه مي دانيد داشتن تحصيلات دانشگاهي و مراکز آموزشی در زندگي هر فرد تاثير بسياري می گذارد. زيرا با افزايش علم جرقه هاي خلاقيت در ذهن زده مي شود و رویاها را به واقعیت تبدیل خواهد کرد. اين افراد با استفاده از مهارت و دانش خود مي توانند از فرصت هاي شغلي بسياري استفاده كنند. خانواده هاي اين افراد نيز در رفاه خواهند بود و همچنين كودكان آن ها، آينده روشني خواهند داشت. همین مورد یکی از مهم ترین مزایای اخذ مدرک مدیریت حرفه ای کسب و کار می باشد.

  • فرصت های شغلی بهتر
    کسب مدرک دانشگاهی متداول ترین مسیر رسیدن به فرصت شغلی بهتر می باشد. با ورود به دانشگاه است که برخی افراد خود را جدی تر گرفته و برای ساخت آینده ای بهتر تلاش می کنند. در  غیر این صورت، کمتر کسی در سنین کودکی به دنبال تحقق رویاهایش می باشد. ممکن است فرصت رفتن به دانشگاه برای کسی پیش نیاید و او می تواند در یکی از دوره های آموزشی MBA ثبت نام کند و با اخذ مدرک، فرصت های شغلی مناسبی را برای خود به ارمغان بیاورد. این مدرک برای کسانی در نظر گرفته شده که بتوانند به اقتصاد کشور کمک کنند. حال میتوان آن ها را صاحبان کسب و کار نامید. به علاوه برخی از مردم عادی و یا فارغ التحصیلان در جست و جوی فرصت شغلی بهتر، افزودن دانش و تجربه حرفه ای هستند که با دریافت گواهینامه مدیریت حرفه ای کسب و کار به سر انجام می رسد.
  • درآمد بیشتری کسب کنید
    کمتر کسی دیده شده که بدون داشتن اطلاعات و دانش تخصصی بتواند درآمد خوبی کسب کند. از بچگی به صورت متداول در گوش همه ما تکرار شده که اگر کسی به دانشگاه نرود، نه تنها بی سواد بار می آید، بلکه فرصت شغلی مناسبی را بدست نمی آورد. اما امروزه مراکزی هستند که دوره های آموزشی مدیریت حرفه ای کسب و کار را برای علاقه مندان برگزار می کنند. آن ها نیز با توجه به علاقه و استعداد خود در دوره MBA مورد نظر، شرکت کرده و پس از اتمام، خواهند توانست در شغل مورد نظر مشغول به فعالیت شوند. در این صورت است که درآمدی حاصل خواهد شد. دوره های مدیریت حرفه ای کسب و کار برای افرادی طراحی شده که به منظور ایجاد فرصت های شغلی، سعی دارند که نیاز مردم و جامعه را برطرف نمایند. 
برچسب ها :

نظرات و دیدگاه ها